Oficiální stránky brněnského klubu cyklistů KC Brno o.s., 1. Máje, 664 84, Zastávka u Brna
Login: Heslo:

Srazy u Olympie

mapa_olympie

Naši partneři

SportRaces
FFWD zapletená kola FFWD zapletená kola
ALÉ Cycling ALÉ Cycling
2MCyklosport 2MCyklosport
KTM elektrokola KTM elektrokola

Spřátelené weby

RoadCycling RoadCycling

Reportáže

Srpnové závody

Datum: 18. srpna 2014 :: Autor: Laďa

Krakonošův cyklomaraton (130 km).
Na první ročník tohoto závodu jsme vyrazili s Jurou a Ondrou už v pátek večer, abysme nemuseli jet brzo ráno, přece jen je to 200 km z Brna. Podle přihlášených to vypadá na slušně obsazený zábod včetně nekolika profíků (prize money táhnou....). Po rozjetí jdeme na start a trochu to nevychytáváme, protože stojíme někdě uprostřed balíku a naivně si myslím, že to v pohodě sjedu na čelo stejně jako na Beskydovi. Ale omyl! Zaváděcí auto před náma sice jelo, ale poměrně svižně. Po městě se to natáhlo, a na výpadovce z města už se regulerně jede 50km/h a během chvilky je balík rozthaný do několika skupin.

Jakmile se najelo do prvních stoupání tak cítím, že dneska opět nebude můj den a už od začátku se celkem trápím, a jsem nějaký jakoby zatažený a chybí mi síla. Ze začátku bylo pár brdků do Polska, pak přišel porvní hlavní kopec na Pomezní boudy. Tady trochu odjíždím Ondrovi a Jurovi, ale nahoře stavím beru vodu do bidonů a Jura mě dojíždí. Pak přišel dlouhý 12 km sjezd kde se dalo trochu orazit a pomalu se začíná stoupat do Pece.

Začátek byl cajk na velku, takový tempový kopec. Projela se Pec p. Sněžkou, a na konci se odbočilo a najednou se objevila stěna jako kráva. Tady nás čekal hlavní kopec dne na Pražskou Boudu. Parametry jsou opravdu kruté a budí respekt - délka 2.2 km, převýšení 280m , místy až 28% stoupání. Naštěstí mám jinou kazetu, takže řadím to nejlehčí co mám (39x28), ale i tak po vetšinu času lámu pekelnou kadenci 40. V sedle je to peklo, ze sedla trpím ještě víc. Přiznám že jsem si opravdu hrábnul a bylo to nekonečné...

Ve sjezdu do Dolního Dvora se trochu vzpamatovávám, ale jedu sám takže dole trochu vorazím a čekám na nějakou skupinku zamnou, protože dost foukalo a nechtěl jsem jet sám. Posledních 30 km bylo někonečné utrpení, ještě několik krátkých kopečků, a do cíle dojíždím slušně na kaši. Ondra 4 minuty za mnou, Jura bohužel defekt, ale dojel. Závod to krásný, ale s výkonem trochu zklamání (93. místo celkově, zásek na vítěze asi 40 minut)

Kavkaz Cup #6 - Bystrcká padesátka (50 km).
Na programu Kavkaz Cupu byl tentokrát hromadný závod a opět byla docela slušná účast. Po startu se jelo docela v klidu na Střelice, Troubsko. Snažím se být vepředu ale zbytečně moc netahata a šetřit síly. První větší kopec v Bystrci se jede svižně, ale žádná velká palba. Ovšem z Žebětína nahoru k okruhu kluci rozjíždí pěknou palbu a nahoře už je nás už jen šest. Pak rychlý sjezd do Ostrovačič kde trochu vorazím a poté už stoupáme nahoru ke křižovatce na přívaděči. Tohle je dost blbé místo místo a kvůli autům stojíme snad půl minuty takže nás mezitím dva kluci dojeli.

Pak krátký brdek do Omic a technický sjezd dolů, ani moc neztrácím, ale když vidím jak tam letí Jura tak nechápu :-) Dávám rychle gel a dupeme tempo po rovině směr Střelice. V brdku za tunýlkem do Střelic najedou na špici nástup jak hovado, než se nadechnu tak je tam hned 10 metrů mezera. Vidím jen že Dalibor to zkouší chytit, ale ani on to nedal, to už je co říct :-) Na horizontu řadím velkou a najedou PRD ruplo lanko od presmykače. Nastává moment rezignace a posledních 10 km to šmrdlám na malou, po rovině se nedá jet víc jak 35 km/h takže jen čekám kdy mě někdo dojede zezadu. Naštěstí nikdo :-) Velká škoda, měl jsem to krásně rozjeté ale takto jsem utrpěl až 7. místo...

Grand Prix Královéhradeckého kraje (108 km)
Na startu sem tam kapne a docela je kosa asi 13°C, ale všichni doufáme že to vydrží. Po startu se snažím být vpředu, ale jede se docela svižně a na 10 km mám nějak podezřele ztuhlé nohy a v jednom brdku docela slušně procedím dozadu, a hlavní balík pomalu ale jistě mizí. Nechat si ujet balík tak brzo není moc motivační, ale chytám skupinu asi 10 lidí a jede se. Po chvilce poprvé zmokáme. Jedeme celkem solidní tempo pod první kopec na Šerlich.

Na Šerlich se jede svižně, ale stabilním tempem, takže ho jedu skoro celý na čele skupiny. Nahoře mrholí, je mlha a zima, snad 10°C. Následuje rychlý sjezd a po pár km začínáme stoupat na druhý hlavní kopec - Komáří vrch. Ten se mi jede už o něco hůř, ale skupinku v pohodě uvisím. Na vrchu zase mlha a do toho začně podruhé pršet. Dolů je docela technický sjezd, takže vracečky jedu na mokru jedu opravdu pomalu, ale naštestí tak jedou všichni takže mě nikdo neujíždí.

Poté už následuje lehčí část tratě, ale občas se najdou i docela ostré krátké kopečky. Pak zmokáme potřetí, tentokrát úplně durch do poslední nitky, ale po pár km je sucho takže dobrý. Aprílové počasí :-) Ujedem asi 5 km a čtvrtý chcanec, tentokrát i s kroupama, bolí to jak čert!! Posledních asi 15 km je už dost nepříjemných, jede se mi blbě, navíc otevřená krajina a dost fučí, takže plandám na konci skupiny a jsem rád. Dojezd do mírného kopce, takže na poslední stovce jdu do rádoby špurtu a ještě pár lidí předjíždím. No dneska to bylo hodně na morál, ale nakonec 58. celkově a 10. místo v kategorii (ztráta na vítěze 18 minut). Po závodě ještě mrkáme na pár průjezdů eliťáků a hurá domů :-)